DOKUMENTY – Notariusz Zabierzów

Kancelaria Notarialna Zabierzów

Paulina Pedryc-Gontarz Notariusz w Zabierzowie

DOKUMENTY

Do każdej czynności notarialnej podchodzimy indywidualnie, gdyż każda sprawa jest niepowtarzalna.

Wykaz potrzebnych dokumentów i informacji zamieszczony poniżej ma na celu ułatwienie zgromadzenia dokumentów przydatnych podczas ustalania z Notariuszem szczegółów czynności notarialnej. Po zapoznaniu się przez Notariusza z przedstawionymi dokumentami oraz konkretnym stanem faktycznym zostaną Państwo poinformowani o potrzebie uzyskania dodatkowych dokumentów niezbędnych do dokonania zamierzonej czynności notarialnej.

Wstępną informację odnośnie dokumentów wymaganych do dokonania czynności notarialnej można uzyskać również poprzez kontakt telefoniczny z Notariuszem.

  1. Sprzedaż lub darowizna działki:
  • numer księgi wieczystej,
  • dokument stanowiący podstawę nabycia (przykładowo: wypis aktu notarialnego obejmującego umowę sprzedaży, darowizny, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),
  • dane osobowe kupujących i sprzedających, obdarowanych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, numer dowodu osobistego lub paszportu, numery PESEL, adresy zamieszkania),
  • dodatkowo, w przypadku firm – numer KRS lub informacja o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, NIP,
  • wartość rynkowa działki,
  • warunki i data wydania działki,
  • w przypadku działki zabudowanej – zaświadczenie, że w budynku nikt nie jest zameldowany,
  • numer konta bankowego należącego do sprzedającego, na które ma być dokonana płatność ceny,
  • zaświadczenie wydane przez urząd miasta/gminy o przeznaczeniu gruntu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o braku takiego planu lub też decyzja o warunkach zabudowy wraz z informacją o tym, czy nieruchomość położona jest w strefie rewitalizacji (bądź informacją, że gmina nie podjęła uchwały o utworzeniu takiej strefy)
  • zaświadczenie ze Starostwa Powiatowego – potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty (o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach) określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej,
  • wypis z rejestru gruntów dla działki (dodatkowo – w sytuacji gdy działka będzie wydzielana do nowej księgi wieczystej – wyrys z mapy ewidencyjnej),
  • gdy następuje podział nieruchomości wymagana jest mapa nieruchomości uwzględniająca podział z adnotacją o przyjęciu jej do zasobu geodezyjnego oraz ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości.
  1. Sprzedaż lub darowizna lokalu z księgą wieczystą
  • numer księgi wieczystej,
  • dokument stanowiący podstawę nabycia (przykładowo: wypis aktu notarialnego obejmującego umowę sprzedaży, darowizny, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),
  • dane osobowe kupujących i sprzedających, obdarowanych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, numer dowodu osobistego lub paszportu, numery PESEL, adresy zamieszkania),
  • dodatkowo, w przypadku firm – numer KRS lub informacja o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, NIP,
  • wartość rynkowa lokalu,
  • warunki i data wydania lokalu,
  • numer konta bankowego, należącego do sprzedającego, na które ma być dokonana płatność ceny,
  • zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,
  • zaświadczenie, że nie ma zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych,
  • zaświadczenie zawierające informację czy nieruchomość położona jest w strefie rewitalizacji  (bądź informację, że Gmina nie podjęła uchwały o utworzeniu takiej strefy).
  1. Sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
  • aktualne zaświadczenie wydane przez spółdzielnię mieszkaniową, w zasobach której znajduje się lokal (zawierające między innymi opis lokalu, wskazanie kto jest uprawniony z tytułu spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, informację czy dla tego prawa została założona księga wieczysta),
  • dokument stanowiący podstawę nabycia (przykładowo: wypis aktu notarialnego obejmującego umowę sprzedaży, darowizny, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),
  • numer księgi wieczystej, jeżeli została ona założona,
  • dane osobowe kupujących i sprzedających (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, numer dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania),
  • dodatkowo, w przypadku firm – numer  KRS lub informacja o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, NIP,
  • wartość rynkowa lokalu,
  • warunki i data wydania lokalu,
  • numer konta bankowego, na które ma być dokonana płatność ceny,
  • zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany.
  1. Testament
  • dane osobowe sporządzającego testament (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu, numer PESEL, adres zamieszkania),
  • dane osoby powoływanej do spadku (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania),
  • w przypadku testamentu z zapisem – opis przedmiotu zapisu.
  1. Pełnomocnictwo do sprzedaży nieruchomości
  • dane osobowe mocodawcy (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, numer dowodu osobistego lub paszportu, numer PESEL, adres zamieszkania),
  • dane osobowe pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer PESEL, adres zamieszkania),
  • opis nieruchomości, najlepiej numer księgi wieczystej.
  1. Akt poświadczenia dziedziczenia
  • odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
  • testament spadkodawcy, jeżeli został sporządzony,
  • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego spadkobierców: akty urodzenia lub akty małżeństwa (kobiety zamężne),
  • dokument urzędowy obejmujący numer PESEL spadkodawcy (zaświadczenie o numerze PESEL wydane przez organ gminy prowadzący ewidencję ludności) lub stary dowód osobisty, paszport,
  • numery ksiąg wieczystych, prowadzonych dla nieruchomości wchodzących w skład spadku po spadkodawcy.
  1. Umowa majątkowa małżeńska (np. intercyza)
  • odpis skrócony aktu małżeństwa,
  • dane osobowe małżonków (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania).
  1. Przydatne informacje

Jeżeli nieruchomość będąca przedmiotem czynności notarialnej została nabyta:

– po 31 grudnia 2006 roku w drodze: darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, przeniesienia prawa własności w wykonaniu zapisu, dalszego zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy,  zachowku,

– w drodze dziedziczenia (spadku) lub zasiedzenia (bez względu na datę nabycia)

niezbędne jest zaświadczenie wydane przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego stwierdzające uregulowanie podatku od spadków i darowizn.

Dokumenty, które Notariusz uzna za niezbędne do sporządzenia umowy, powinny zostać dostarczone do Kancelarii Notarialnej w oryginale, najpóźniej przy podpisywaniu umowy. W celu przygotowania przez Notariusza projektu aktu notarialnego prosimy o dostarczenie kserokopii dokumentów odpowiednio wcześniej.

W trakcie każdej czynności notarialnej jej Strony powinny okazać notariuszowi ważny dowód osobisty lub paszport.

Scroll to Top